#nesnesliscambridgetesti

#nesnesliscambridgetesti 2 / Test Sonucu

16:54

Bu aralar hayata inanın dört nala koşmayı bırakın ne yaparsam yapayım yetişemiyorum. Geçtiğimiz zamanlar da sizlere yaptırdığım Cambridge Besin İntolerans testinden şuradaki  yazımdan bahsetmiştim. Testimin sonucu açıklandığında inanılmaz heyecanlandım ama o gün etkinlik günümüze denk geldiği için diyetisyenim Sezen Hanım'la ancak pazartesi görüşebildim.Tekrar tekrar söylüyorum bu test kişisel bir test olduğu için bana özel bir liste.Yani siz ancak kendi kanınızı vererek size intolerans gösterdiğiniz besinlere ulaşabilirsiniz.Benim amacım bu sürecin nasıl ilerlediği , neler yaşadığım ve testi yaptırdığınızda size kolaylık sağlama.

Liste size kırmızı -sarı ve yeşil listelere halinde geliyor. 


Kırmızı liste sizin hayatınızda besin intoleransı gösterdiğiniz ve hayatınızdan çıkartmanız gereken  en az 3 ay  ( ama onların yerine alternatifleri olanları tüketebiliyorsunuz ) sarı liste ise çizgide olan besinler.Yani haftada 2 den fazla tüketmemeniz gerekenler. ( Mecbur kalmadıkça  ya da çok az tüketilmesi tavsiye ediliyor )

Kırmızı listemde yukarıda fotoğrafta gördüğünüz gibi 18 besin yer alıyor. Bu 18 besini hayatımdan çıkardım hop tamam değil malesef. 

Mesela inek sütü kırmızı listede .İnek sütünü içmiyorum deyip işin içinden çıkamıyorsunuz. İnek sütünden elde edilen herşey ya da barındıran herşeyi kesmeniz gerekiyor.Mesela sütlü çikolata,peynir , margarin, sütlü tatlılar  gibi gibi liste uzayıp gidiyor. Size gelen test sonucunda her kırmızı listede gelen besinin alternatifini sunuyor.Bu yüzden rahat ediyorsunuz. Yani inek sütü yasak ama manda sütü içebilirsiniz.
Bu listeyle birlikte hiç bilmediğim şeyler öğrendim. Mesela mısır yasak bana .Doğal olarak mısır nişastası , mısır yağı gibi şeylerde yasak.Hazır domates salçalarının içine mısır nişastası konuluyormuş.Doğal olarak hazır domates salçası da yasak. Kafanız karıştı değil mi ?
Listemdeki bira mayasını görünce aa nasılsa tüketmiyorum deyince Sezen Hanım kuru meyve-sebze ürünlerin de bira mayası ürettiğini doğal olarak sadece bira mayası olarak düşünmemem gerektiğini söledi. Çok basit gibi gözüken ama çok ince dikkat isteyen bir şey.
Listemde en çok üzüldüğüm şeylerden biride aloe vera idi.En sevdiğim roll on ve lip balm'ım aloe vera içerikliydi. Ne alaka demeyin çünkü yiyip içmenin dışında sürdüğünüz ürünlerin bile içeriğine dikkat etmeniz gerekiyor.

Bu testi yaptırdıktan sonra sürekli içerik okumak zorundasınız.



Yeşil listede 20 ve üzerine de dikkat edilmesi gerekiyor. Yanındaki rakamların olması çok önemli.Çünkü sizin ilk haftalar düşük rakamları olan besinleri tüketmeniz gerekiyor ( özellikle zayıflama için )




Yeşil listemdeki sıfırların olmasına çok sevindim.En çok şaşırdığım şey ise tavuk, et besinlerin sıfır çıkmasıydı.Çünkü bunlar benim en çok tükettiğim besinlerdi.Yani en çok tükettiğiniz  besinlerin toleransı yüksek çıkıcak diye birşey yok.Tabi tam tersi de olabilir.

Ben şu anda listemdeki 0 ve 1 besin grubunu tüketiyorum. 1 haftayı geçgin süredir tam 2 kg vermişim.Ama benim için en önemli şey şişkinliğimin azalması.Buna o kadar mutlu oldum ki.Bugün babama da yaptırmaya karar verdik. İnstagram'dan  #nesnesliscambridgetesti  hastag'i altında paylaşımlar yapmaya devam edeceğim.
2016 benim yılım buna inanıyorum.

Benzer Yazılar

6 yorum

  1. Neslim çok güzel yol katedeceğine inanıyorum <3

    YanıtlaSil
  2. Bende yaptırmak istiyorum fakat nerelerde ve ne fiyatla yapılıyor bilgi verirseniz sevinirim çünkü colyakliyim ve hangi besinlerin zehirlediğini ortaya koyamadik

    YanıtlaSil
  3. umarım önlünce sonuç alırsın =)

    YanıtlaSil
  4. at mı yazıyor orada ben mi yanlış gördüm? Gerçi listenin sonlarına doğru yaban domuzu da yazıyormuş :)

    Umarım faydasını görürsün...

    YanıtlaSil
  5. Fiyatı ne kadar acaba hiçbir yerde yazmıyor bari sğz soyleyin

    YanıtlaSil
  6. İlerleyen günlerdeki etkisini merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil

Abone Ol


Like us on Facebook